Akademisk medarbejder med gode koordineringsevner, skarp pen og overblik til Borgervejledning i Skattestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du god til at formidle kompliceret stof kort og præcist, og vil du have en væsentlig rolle i at skrive notater og håndtere lovhøringer og bestillinger? Arbejder du struktureret, og er du god til at holde overblik? Vil du indgå i et kontor med dygtige og engagerede kollegaer, der har til opgave at understøtte kerneopgaven i Skattestyrelsens Borgervejledning? Så er du måske den kollega, vi søger til vores kontor!

Bliv en del af Borgervejledning i Skattestyrelsen
I kontoret Borgervejledning – Styring & Kvalitet har vi ansvaret for at understøtte kerneopgaven i Skattestyrelsens Borgervejledning, som besvarer henvendelser på skatteområdet og yder én til én vejledning til borgere pr. telefon, mail og chatbot/livechat samt vejledning på sociale medier. Du vil indgå i et mindre team, der har til opgave at koordinere og bidrage til lovhøringer, notater, øvrige bestillinger og en lang række ledelsesunderstøttende aktiviteter for Borgervejledning og tværgående koordinering med afdelingen Virksomhedsvejledning.

Som vores nye kollega får du derfor en afvekslende hverdag med alsidige opgaver af forskellig karakter. Du får en væsentlig rolle i at samle og besvare forskellige høringer og bestillinger på vegne af Borgervejledning og i den forbindelse sikre, at alle relevante interessenter bliver involveret. Du får derfor en bred kontaktflade internt, og du kommer til at arbejde tæt på ledelsen i Borgervejledning. I takt med at du udvikler en større organisationsforståelse, vil der på længere sigt være mulighed for at deltage i større projekter og processer, som understøtter driften og vejledningsopgaven i Borgervejledning, f.eks. implementering af nye digitale løsninger og udviklingsopgaver.

Vi tager hånd om en god introduktion og grundig oplæring, inden opgaverne løses selvstændigt. Du får mulighed for at oparbejde stor faglighed og opnå dyb indsigt på området, og samtidig får du en masse gode kollegaer, du kan søge sparring og afklaring hos, når det er nødvendigt.

Akademisk medarbejder med overblik og skarp pen
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse. Det er væsentligt, at du er dygtig til at kommunikere, har en skarp pen og kender til metode og arbejdet i en offentlig forvaltning. Vi forventer ikke, at du har skattefaglig viden. Det skal du nok få hos os. Har du erfaring med ledelsesbetjening fra en politisk styret organisation er det dog en fordel, men ikke et krav.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • er struktureret, har et godt overblik, er vedholdende og evner at prioritere
  • har høj grad af selvstændighed og ansvarsfølelse
  • er en stærk formidler og forstår at målrette dine budskaber
  • er imødekommende og har gode samarbejdsevner
  • er serviceminded
  • trives med forandringer og arbejde i et miljø, hvor det til tider går stærkt, og hvor korte deadlines og forskelligartede opgaver præger hverdagen
  • trives i et professionelt miljø, hvor vi prioriterer, at der er plads til at have det sjovt sammen.
Vores kontor – Borgervejledning – Styring & Kvalitet
Kontoret Styring og Kvalitet består af ti medarbejdere og en kontorchef. Vi arbejder med en bred pallette af opgaver, herunder ledelsesstøtte, intern kommunikation og videndeling, koordinering, udvikling, risikostyring og intern kvalitetssikring. I kontoret lægger vi vægt på gode samarbejdsrelationer både internt i kontoret, ud i organisationen og eksternt med Den Kommunale Borgerservice og Udbetaling Danmark. Vi prioriterer høj faglighed, stort engagement og et godt socialt sammenhold. Du kan derfor se frem til at få brugt og udfordret dine faglige og personlige kompetencer. Din dagligdag vil foregå i et uformelt miljø med plads til humor, og hvor trivsel og arbejdsglæde er vigtigt.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og evt. yderligere materiale senest tirsdag den 12. december 2023 via linket ”Søg stillingen”.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakt kontorchef Allan Vestergaard Hansen på telefon 72370068.

Vi forventer at afholde første samtaler løbende. Som led i ansættelsesprocessen kan der indgå en mindre case. Kandidater, der går videre fra første samtale, skal gennemføre en logik- og personanalyse forinden anden samtale, som afholdes tirsdag den 19. december 2023.

Tiltrædelse pr. 1. februar 2024 eller efter aftale.

Forud for ansættelse indhenter vi reference og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Ryttervej 63, 5700 Svendborg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Svendborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Svendborg, Bryghusvej, 5700 Svendborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5948890

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet