Vil du være med til at sætte dit aftryk på en historisk vigtig samfundsopgave igennem sikker driftsstyring, motiverende ledelse og samarbejde? I forbindelse med udsendelse af nye ejendomsvurderinger og overgang til nye boligskatter søger vi i Vurderingsstyrelsens Ejendomsbeskatningscentret i Svendborg to nye funktionsledere. Du får ansvaret for at sikre stabil og kvalitetsbevidst drift og skabe engagement, så opgaverne føres frem mod fælles resultater.
Som styrelse har vi en vigtig opgave med at sikre retvisende, ensartede og gennemskuelige ejendomsvurderinger og beskatning af landets 2,3 mio. ejendomme. Vi arbejder for at skabe tillid til vurderingen og tryghed om beskatning af ejendomme. Derudover lægger vi stor vægt på, at vores sagsbehandling er gennemskuelig for borgere og virksomheder.
I Vurderingsstyrelsen Svendborg har vi ansvaret for meget forskelligartede opgaver, på tværs af den samlede styrelse. Det er opgaver, som telefonisk og skriftlig vejledning af ejendomsejere, beskatningsmæssige efterreguleringer, sagsbehandling og afgørelser i konkrete skattesager. Vi lægger vægt på retvisende kommunikation, korrekt juridisk afklaring og ensartet sagsbehandling, så borgere og virksomheder igennem dialogen med os oplever gennemsigtighed, korrekthed og med relevant hastighed.
Daglig ledelse, strategisk sparring og deltagelse i den fælles ledelse i den samlede styrelse
Som funktionsleder får du ansvaret for at sikre kvalitet i driften og skabe motivation og retning i hverdagen. Vi søger ledere, der finder energi i at få opgaverne til at glide, så de løses effektivt og med høj faglighed. Du trives af at være tæt på dine medarbejdere, og formår at omsætte daglige udfordringer til løsninger i samarbejde med lederkolleger og dine dygtige medarbejdere.
Du motiveres af at tage ansvar for at nye såvel som erfarne medarbejdere bidrager til en høj standard i opgavevaretagelsen, herunder at der bliver beregnet og opkrævet korrekt ejendomsværdiskat og grundskyld. Hos os er opgaverne mangeartede, og fokus kan ændre sig fra den ene dag til den anden. Det kræver en leder, som kan gå forrest, fastholde retningen og skabe ro og energi i en hverdag med både tempo og skiftende opgaver.
Du får en rolle, hvor både personaleledelse, faglig sparring og overblik over opgaverne er centrale elementer. Samtidig bidrager du til den løbende udvikling af arbejdsgange og processer men altid med afsæt i, at driften først og fremmest skal fungere effektivt og med høj kvalitet.
Vi tilbyder en stilling med stort ansvar, og hvor et stort drive og engagement er nøglen til at blive en succes. Du bliver en del af et godt kollegaskab i det lokale lederteam, hvor vi har stort fokus på at skabe værdi for dig og dine medarbejdere gennem et fagligt inspirerede og udviklende arbejdsmiljø i Svendborg.
Motivation for ledelse og forretningsforståelse
Vi leder efter en erfaren leder, som har stået i spidsen for både medarbejdere og specialister – gerne med erfaring fra en driftsorganisation. Du finder energi i driftsledelse og ser værdien i at få hverdagens opgaver til at fungere optimalt. Du vægter nærværende ledelse højt og formår at skabe trivsel og motivation i enheden og bidrage til et sammenhængende underdirektørområde, som tæller samlet mere end 250 medarbejdere.
Det er ikke afgørende, hvilken uddannelsesmæssig baggrund du kommer med. Vi sørger for en grundig oplæring og den nødvendige faglige ballast, så du kan udvikle dig i rollen og samtidig være en stærk leder i driften fra dag ét. Vi ser gerne, at du har konkret erfaring fra arbejde i kommuner eller fra direkte samarbejder med kommuner.
Som person har du stor personlig gennemslagskraft, arbejder resultatorienteret og har en god forståelse for driftsstyring. Du trives i en politisk styret organisation, hvor din enheds opgave har stor bevågenhed internt i styrelsen og i offentligheden.
Du formår at have overblikket og kan derfor sætte retning for arbejdet i en omskiftelig hverdag, samtidig med at du hurtigt kan trække af på beslutninger, når der er behov for det. Vi lægger desuden vægt på, at du har en analytisk tilgang til opgaveløsningen og kan arbejde systematisk med forbedringer – hvad enten det handler om arbejdsgange, organisering eller brug af teknologi. Din evne til at tænke nyt og omsætte idéer til løsninger, der skaber værdi inden for rammerne af en myndighedsopgave, vil styrke dig i rollen.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 15. oktober.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Hanne Michaelsen på telefonnummer 72 37 27 09. Send gerne en sms, hvis det er svært at komme igennem.
Vi indkalder til samtaler løbende, så tøv ikke med at sende din ansøgning til os. På 2. samtalen vil der indgå en logik- og personanalyse. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Kongen.
Forventede tiltrædelsesdato er den 1. december 2025 eller efter aftale.
Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Bryghusvej 30, 5700 Svendborg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Svendborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Svendborg, Bryghusvej, 5700 Svendborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-10-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/fa491a24-7efa-493c-900c-65015ed005d4