BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan/vil du…?
Bidrage til at drive den strategiske udvikling af Socialafdelingen? Være en nysgerrig og refleksiv samarbejdspartner for lederne i de mange opgaver og beslutninger, der knytter sig til deres hverdag? Være med til at dyrke og vedligeholde den altafgørende relationelle kapacitet og forpligtelse mellem afdelingerne? Så er du måske vores nye områdeleder.
Om jobbet – ledelse af både udvikling og stabilitet
Områdelederen refererer til socialchefen og er en del af den strategiske ledelse i Socialafdelingen. Som områdeleder har du naturligvis ansvar for boområdet, men lige så vigtigt er det tværgående samarbejdet med dine områdekollegaer. Vi ønsker os en områdeleder, der tager et tydeligt medansvar og deltager aktivt i udviklingen af hele afdelingen. Dine opgaver vil blandt andet være:
- At stå i spidsen for Boområdet og sikre, at botilbuddenes budgetter overholdes, samt at der er en sammenhæng mellem mål og rammer.
- At fastholde og udvikle fagligheden, herunder det vigtige fokus på den recovery orienterede rehabiliteringspraksis til gavn for den enkelte borger.
- At sætte retningen for boområdets tilbudsvifte i fremtiden. Helt konkret skal to tilbud omlægges i 2024 – et tilbud skal omlægges til at være et døgndækket tilbud, og et andet tilbud skal ændre målgruppe.
- At videreudvikle og styrke samarbejdet på tværs af området med medarbejdere, borgere og pårørende – herunder at deltage i blandt andet pårørenderådsmøder, også når det er svært.
- At være formand for Område-MED og sikre medarbejderinddragelse.
- At være sparringspartner for dine områdekollegaer og chef og bidrage til tværgående sammenhæng.
- At kigge ud over eget område og etablere relationer og samarbejde med andre relevante afdelinger i Socialafdelingen og resten af kommune.
Om dig
Vi ønsker os en kollega med solid ledelseserfaring og meget gerne inden for socialområdet. Du har erfaring med at lede ledere, og måske er du på vej til et større ledelsesområde.
Vi har indsigt i egne styrker og udfordringer, og vi forventer det samme af dig. De ønskede kendetegn for vores nye områdeleder er:
- Du tager medansvar for hele afdelingen og det er en del af dit dna, at du bidrager aktivt til både den faglige udvikling og den overordnede økonomistyring i hele Socialafdelingen i samarbejde med dine områdekollegaer og socialchefen.
- Du har gennemslagskraft, sætter retning og opnår følgeskab
- Du kan oversætte strategier, mål og visioner til konkrete handlinger, der er guidende for ledere og medarbejderne.
- Du ser psykologisk tryghed, trivsel og det gode arbejdsmiljø som fundamentet for en god arbejdsplads.
- I din ledelsesstil udviser du tillid, anerkendelse og foretager strategisk delegation. Du har is i maven og bevarer tilliden, også i svære situationer.
- Du er en god facilitator, der er skarp i din kommunikation, både mundtligt og skriftligt.
- Du kender dig selv godt, har selvindsigtog bevidsthed om, hvem du gerne vil være som leder og hvem du faktisk er, i forhold til at kunne lede opad ned ad, udad og indad.
- Du er naturligt god til mennesker og relationer og har erfaring med ledelse af ledere.
- Du bidrager til vores gode og tætte kollegaskab, og har lyst til at investere lidt mere end din faglighed.
- Du mestrer ressource- og økonomistyring og kan stå på mål for svære beslutninger i den forbindelse.
- Du har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation.
Om os
Socialafdelingen er overordnet organiseret i Myndighed, Dagområdet og Boområdet. Socialafdelingen er i direktørområde med Ældre-, Sundhed samt Borger- og Arbejdsmarkedsområdet. Vi har et tæt samarbejde med kommunens øvrige afdelinger, og i vores hverdag har vi en tæt faglig og samarbejdsmæssig relation afdelingerne imellem.
Boområdet består af 16 midlertidige og længerevarende botilbud til borgere med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser. De 16 tilbud er organiseret i 7 ledelsesområder. Området beskæftiger ca. 300 fastansatte og 200 timeansatte medarbejdere. Området er takstfinansieret og har et budget på ca. 140 millioner kr.
I vores botilbud bor på nuværende tidspunkt 256 borgere med et støttebehov, der rækker fra komplet kompenserende støtte til den støtte, der består i at være tilgængelig ved behov. På tre af tilbuddene er der interne dagtilbud, og her er ca. 90 pladser efter serviceloven § 104. Vi sælger ca. 1/3 af botilbudspladserne til andre kommuner end Svendborg Kommune.
Boområdet er i konstant faglig udvikling, og vi har i de seneste år blandt andet implementeret Fællessprog III, VUM 2.0 og Fælles Faglige Begreber. Vi har indført en ny takstmodel som tager udgangspunkt i netop Fællessprog III og Fælles Faglige Begreber og har i den forbindelse genforhandlet alle kontrakter i 2023. Desuden har vi arbejdet med faglige pejlemærker, defineret kerneopgaven på tværs af vores tilbud samt meget mere. Vi er ambitiøse og har en forventning om, at du er det samme.
Ud over at være en leder for afdelingslederne, bliver du en vigtig brik i områdeledergruppen, der vil ledelse og hinanden. Ledergruppen ser frem til at få dig som lederkollega og vil sætte en ære i at tage godt imod dig og give dig den støtte og sparring, som er nødvendig i opstartsfasen. Vi har fokus på at styrke den relationelle kapacitet i ledelsen på tværs af Socialafdelingen. Og det bliver du en del af.
Socialområdet – faglig kernefortælling
På Socialområdet giver hver dag mening: Vi sætter en ære i at støtte mennesker til at leve et så selvstændigt liv som muligt, også når udgangspunktet kan være svært. Vi kan mærke og se, at vi gør en forskel for den enkelte og for samfundet, og det skaber stolthed og motivation. Vi insisterer på høj faglighed, også når vi har travlt. Hos os kommer du til at arbejde i et stærkt tværfagligt fællesskab som vokser af, at vi alle byder ind med hver vores specialiserede faglighed. Du står ikke alene. I dialog og samarbejde hjælpes vi ad med at finde de gode og ordentlige løsninger. Også på de svære dage passer vi på hinanden og insisterer på det gode arbejdsmiljø.
Sådan søger du
Hvis du er interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte socialchef Vickie Kramer på telefon 23 43 27 92 eller mail vickie.nellemann.kramer@svendborg.dk
Ansøgningsfristen er den 12. januar 2024. Vi forventer at holde første samtalerunde den 22. januar 2024. Går du videre til samtalerunde 2, vil det forventeligt blive den 25. januar 2024.
Løn og ansættelse
Vores nye områdeleder skal helst begynde den 1. marts 2024. Du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Der bliver indhentet straffeattest ved ansættelse i stillingen. Områdeledelsen har kontorer på Svinget 14 i Svendborg og kommer rundt på botilbuddene i forbindelse med. møder, sparring osv.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Velkommen til Svendborg - Øhavets hovedstad!
Svendborg har en suveræn beliggenhed midt i den skønneste natur, på kanten af det Sydfynske Øhav og med en mini-metropol, der byder på det hele. Vi tøver ikke, når vi med stolthed kalder Svendborg for Fyns kulturhovedstad. Vi har en charmerende bymidte og livlig handelsby med teatre og museer samt et rigt foreningsliv. Vores dagtilbud og folkeskoler er i top og med særligt fokus på bevægelse og sport, og vi har flere videregående uddannelser, som snart samles i et attraktivt uddannelsesmiljø ved havnen. Svendborg er placeret midt i landet med en halv time til Odense og under to timer til København og Århus. Svendborg er med sine knap 60.000 indbyggere Fyns andenstørste kommune.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Svendborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Svendborg Kommune, Svinget, 14, 5700 Svendborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5959960