Proceskonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du en stærk procesforståelse og stor appetit på viden og organisation til at understøtte ledelsen i Ejendomsbeskatningscentret? Kan du lide at arbejde i krydsfeltet mellem ledelsesbetjening og processtyring? Så er det dig vi leder efter.

Så har du nu en enestående chancen for at komme til at arbejde tæt på der hvor det sker, for resultater der tæller og med opgaver der medvirker til en positiv forskel for de boligejere og øvrige interessenter vi, i Ejendomsbeskatningscentret (EBC) løbende er i kontakt med.

Vi løser dagligt udfordrende opgaver på tværs af discipliner og ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Vi dyrker derfor en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der er plads til det sociale, og hvor humor og godt kollegaskab er en fast del af hverdagen.

Hos os får du styrket din politiske og forvaltningsmæssige forståelse, og da processer ofte er sammenhængende på tværs af den samlede Skatteforvaltning, vil du opnå indsigt i den samlede skatteforvaltning og vores vigtige samfundsopgave. Du vil blive udfordret på at formidle kompliceret stof, og omsætte til lettilgængelige produkter internt og for borgerne. Vi sikrer selvfølgelig, at du bliver oplært gennem konkrete opgaver.

Skaber du naturligt overblik og sikrer, at beslutningsoplæg og mødemateriale har den ønskede kvalitet og når ledelsen til tiden? Har du samtidig lyst til at arbejde tæt på ledelsen i en stor organisation, der arbejder med samfundscentrale opgaver?
Du bliver en del af Beskatning og vejledning, som er et dynamisk kontor, der understøtter den samlede ledelse i EBC (underdirektør og aktuelt ni funktionsledere/kontorchef) i at bedrive transparent og rettidig ledelse af høj kvalitet.

Du vil referere til kontorchefen for kontoret og arbejde tværgående og tæt på vores underdirektør. Kontoret har ansvar for en bred portefølje af drifts-, stabs-, projekt- og udviklingsopgaver. Fokus er altid på at skabe de bedste forudsætninger for effektiv vejledning og sagsbehandling på vegne af den samlede styrelse.

Nogle af kontorets vigtigste opgaver er kvalificering og modning af indkommende opgaver. Kontoret bidrager bl.a. til at de IT-løsninger der løbende skal implementeres, går planmæssigt i drift og at systemerne kører stabilt efterfølgende.

Hvem er du?
For at få succes i Ejendomsbeskatningscentret er det vigtigt, at du har blik for den gode historie om driften og kan formidle skriftligt, med understøttelse af grafisk materiale du har udarbejdet i f.eks. Excel og Power BI. Du behøver ikke at have konkret erfaring med Power BI, men det er vigtigt at motiveres af at arbejde med data og formidling af skarpe budskaber.

Det er afgørende, at du er i stand til at forstå og sætte dig ind i driftens/forretningens behov, så du kan sparre med den samlede ledergruppe og fastholde konstruktive dialoger på tværs af Ejendomsbeskatningscentret og den øvrige del af styrelsen.

Dine arbejdsopgaver vil, udover at skulle udfylde rollen som ledelsesstøtte for underdirektøren og resten af ledergruppen, være forskelligartede – alle med et fokus på bedst muligt at understøtte driften af Ejendomsbeskatningscentret. Du vil deltage på samtlige ledermøder, og skulle understøtte at møderne løbende bidrager med værdiskabende eksekvering, prioritering og drøftelse af det der er svært.

Du kommer med relevant erfaring, så du ved noget om, hvad der er vigtigt i understøttelsen af ledelsen for at skabe værdi for en stor organisation. Vi lægger derudover vægt på, at du har en relevant kandidatuddannelse. Det kan fx være cand.scient.pol, cand.polit, cand.merc. eller lignende.

Endvidere forestiller vi os om den rigtige kandidat som en der har:

  • Lyst til at give sig i kast med mangfoldige opgaver og har gode samarbejdsevner.
  • Blik for at sikre en høj kvalitet i opgaveløsningen og kan indgå i en udviklende og konstruktiv dialog om opgaverne.
  • En skarp analytisk sans og en god procesforståelse, og kan sikre fremdrift og resultater.
  • Gode skriftlige, mundtlige og visuelle formidlingsevner.
  • Modet til at stille de kritiske spørgsmål, er nysgerrig og tager initiativ.
  • Et stærkt fokus på deadlines og arbejder struktureret for at indfri dem.
  • Lyst til at lære og udvikle sig.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest 14. juni 2023. Vi forventer at afholde samtaler 19 juni.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jens Winther Haastrup på telefon 72 37 61 25.

Tiltrædelse ønskes snarest muligt.

Der holdes samtaler løbende, og der kan indgå tests i ansættelsesprocessen. Forud for ansættelse vil der blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Vurderingsstyrelsen, Ejendomsbeskatningscentret, Bryghusvej 30, 5700 Svendborg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Svendborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Svendborg, Bryghusvej 30, 5700 Svendborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169388&DepartmentId=9410&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5842017

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet