Ledende kontorchef i Ejendomsbeskatningskontoret hos Vurderingsstyrelsen - Skab resultater, skab tillid, skab udvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at omsætte kompleks lovgivning til praksis? Motiveres du af en hverdag hvor du både er tæt på beslutningerne og med til at føre dem ud i livet? Og er du en faglig stærk leder, der prioriterer medarbejderudvikling højt? Så tilbyder Vurderingsstyrelsen en spændende stilling som kontorchef i Ejendomsbeskatningskontoret.

Det er Vurderingsstyrelsens opgave at sikre retvisende, ensartede og gennemskuelige ejendomsvurderinger og beskatning af landets 2,3 mio. ejendomme. Vi arbejder for at skabe tillid til vurderingen og tryghed om beskatning af ejendomme. I Ejendomsbeskatningscentret, der er placeret i Svendborg, lægger vi stor vægt på, at vores sagsbehandling er gennemskuelig for borgere og virksomheder. Ejendomsbeskatningscentret har derudover den vigtige opgave at være indgangen for borger- og virksomhedshenvendelser.

Din kommende arbejdsplads
Som kontorchef i Center for Beskatning & Vejledning vil du træde ind i en ny organisationsstruktur. Kontoret omlægges aktuelt fra ét kontor med én kontorchef til et center med to kontorchefer med det formål at styrke ledelseskraften samt skabe mest mulig synergi i organisationen. Centret har en central rolle i forhold til driftsplanlægning, initiere driftsoptimering, håndtere systemmæssige udfordringer, udvikle, håndtere og kvalificere data internt og på tværs af styrelsen. Derudover har centret en central rolle i at koordinere på tværs af driftsenheder, indgår i tværgående samarbejde med relevante kontorer i Vurderingsstyrelsen og eksterne samarbejdspartnere samt varetage centerunderstøttelse og ledelsesbetjening i Ejendomsbeskatningscentret. Fordelingen af opgaver på tværs af centret vil afhænge af din profil.

Tydelig ledelse og stærk forretningsforståelse
Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau, f.eks. cand.oecon., cand.scient.pol. cand. Jur eller lignende. Du har måske gjort dig dine første erfaringer som leder i et stabs- eller fagkontor. Eller også er du en mere erfaren leder med lyst til at blive udfordret på både faglig og strategisk ledelse.

Du har politisk og forvaltningsmæssig tæft, og trives med at arbejde i et miljø med både en høj faglighed og brede snitflader - både internt og eksternt. Du er optaget af at være med til at sikre den gode borgerrejse og en tillidsvækkende myndighedsudøvelse. Erfaring fra et departement, en statslig styrelse eller det skattepolitiske område er en fordel, men ikke et krav.

For at få succes i rollen som kontorchef er det vigtigt, at du:

  • er fagligt stærk og kan hjælpe dine medarbejdere med at omsætte komplekse problemstillinger til konkrete resultater
  • har indsigt i eller erfaring med systemhåndtering og implementering i drift
  • motiveres af at drive et center med både dyb faglighed og en vigtig brobyggerfunktion ud i organisationen
  • er handlekraftig, pragmatisk og har en løsningsorienteret tilgang
  • formår at bevare en positiv tilgang, når tingene går stærkt
  • har gode kommunikationsevner og kan formidle komplicerede emner.
Det er vigtigt, at du formår at skabe stærke og tillidsfulde relationer – både med egne medarbejdere samt interne og eksterne samarbejdspartnere. Du kan sætte en klar retning og er ikke bange for hverken at træffe svære beslutninger eller sørge for, at de bliver ført ud i livet. Vi vægter medarbejderudvikling højt og har en omskiftelig hverdag, så du skal kunne hjælpe dine medarbejdere med løbende at kunne påtage sig nye udfordringer.

Kom med i fællesskabet
Du kan se frem til at blive en del af en styrelse, der både er i udvikling og samtidig har offentlighedens opmærksomhed. Vi har fokus på at skabe værdi for dig og dine medarbejdere gennem et fagligt inspirerende og udviklende arbejdsmiljø. Du vil blive en del af et godt kollegaskab i vores lederteam, der består af en underdirektør, en kontorchef, 12 funktionsledere og to souschefer.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 16. september 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Hanne Michaelsen på telefonnummer 72 37 27 09 eller kontorchef Jens Winther på telefonnummer 72 37 61 25. Send gerne en sms, hvis det er svært at komme igennem.

Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Kongen.

Vi afholder 1. samtaler d. 19. eller 20. september samt 2. samtaler d. 27. september. På 2. samtalen vil der indgå en logik- og personanalyse. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Bryghusvej 30, 5700 Svendborg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Svendborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Svendborg, Bryghusvej, 5700 Svendborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6103195

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet