BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at blive en del af en myndighed som sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund. Har du lyst til at udvikle dig fagligt og kan du tackle at have en travl hverdag og fortsat have et smil i stemmen, så er det dig, vi søger!
Vejledning med et smil - gør en forskel
Skattestyrelsens Borgervejledning besvarer alle generelle henvendelser på skatteområdet og yder én til én vejledning til borgere pr. telefon, mail og chat samt vejledning på Facebook og Twitter. Dine kerneopgaver vil være at vejlede borgere på dansk og engelsk via telefon, chat og mail på området forskud-/årsopgørelse eller værdipapirområdet.
Dine arbejdsopgaver
Opgaverne i forhold til forskud-/årsopgørelsesområdet er besvarelse af henvendelser på et generelt niveau indenfor personskatteområdet. Opgaven i forhold til værdipapirområdet handler bl.a. om at vejlede borgere i de skattemæssige regler indenfor aktieavancebeskatningsloven og kursgevinstloven. Kontakten med borgere foregår primært pr. telefon, hvorfor det er vigtigt, at du gør det nemt og trygt for borgere at være i kontakt med Skatteforvaltningen. Vi vægter retssikkerheden højt, således at borgerne kan mærke at vi er til for dem inden for rammerne af myndighedsopgaven.
Forandringsparat, serviceminded og lyst til at lære nyt
Du kan med fordel være uddannet professionsbachelor, finansøkonom, HA i erhvervsøkonomi eller have en anden relevant videregående uddannelse med fokus på det økonomiske og det juridiske område. Du kan ligeledes have en relevant erhvervserfaring inden for kontor.
Erfaring med kundebetjening, samt erfaring med at vejlede pr. telefon er en fordel, men ikke et krav. Du er en habil IT bruger og har en god talforståelse, så du er i stand til at forholde dig til forskellige beregninger i forhold til henvendelserne.
Som person udviser du en professionel adfærd, du er empatisk og forstår at udtrykke dig klart og præcist i tale og skrift også på engelsk. Du besidder personlige kompetencer som sikrer en venlig og imødekommende myndighedsbetjening.
Du har i din opgaveløsning fokus på kvalitet. Således arbejder du målrettet og detaljeorienteret både selvstændigt og i teams, hvor du trives med at videndele med dine kollegaer. Du motiveres af at vejlede borgere i forhold til en myndighedsopgave og har et ønske om at blive faglig stærk indenfor fagområdet. Derfor forventes det at du løbende holder dig ajour med de skattemæssige bestemmelser og processer inden for området.
Din nye arbejdsplads
Vi arbejder målrettet med at være en af Danmarks bedste arbejdspladser, derfor prioriterer vi høj faglighed, stort engagement og et godt socialt sammenhold. Du kan derfor se frem til at få brugt og udfordret dine faglige og personlige kompetencer. Din dagligdag vil foregå i et uformelt miljø, hvor trivsel og arbejdsglæde er vigtigt.
Du vil sammen med andre nyansatte blive klædt godt på i form af et tilrettelagt oplæringsforløb, herunder sidemandsoplæring.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer senest 13. november 2023 via linket nedenfor ”Søg stillingen”. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Pia Adler på telefon 72388478 eller funktionsleder Ib S. Andersen 72372418.
Vi forventer at afholde samtaler løbende. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet referencer og straffeattest. Der vil evt. være en case i forbindelse med samtalen. Forventet tiltrædelse 1. januar 2024 eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Ryttervej 63, 5700 Svendborg.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Svendborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Svendborg, Bryghusvej, 5700 Svendborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5933350