Afdelingsleder til HR-Løn med fokus på digitalisering og udvikling hos Svendborg Kommune

Profilbillede
dato

Har du en solid faglighed inden for løn, og har du lyst til og interesse for digitalisering af processer og arbejdsgange? Er du god til at skabe relationer og tillidsfulde samarbejder?  

Svendborg Kommune søger en fagligt dygtig, ambitiøs og relationel stærk afdelingsleder til HR-Løn, der vil være med til at videreudvikle afdelingen med blik for både organisationens behov og de tværgående løsninger. Vi er ambitiøse, både når det gælder den faglige understøttelse af kommunens mange ledere og medarbejdere, og i forhold til at lede den digitale udvikling af processer og arbejdsgange.   


Om jobbet   

Afdelingens opgaveportefølje favner bredt og omfatter alt fra håndtering af lønadministration for godt 5.500 ansatte til fortolkning, formidling og implementering af overenskomster og aftaler samt udvikling af løsninger og arbejdsgange. 

Din hovedopgave bliver at sætte retning for den videre udvikling af HR-Løn uden i øvrigt at gå på kompromis med fagligheden og en fortsat stabil drift. Du skal altså sikre en fornuftig balance sådan, at vi på den ene side fortsat leverer høj kvalitet i ydelserne, og på den anden side løbende omstiller os og ser nye muligheder for at digitalisere og automatisere arbejdsgange.  

Arbejdsopgaverne i HR-Løn er bl.a.: 

  • Løn- og personaleadministration for ca. 5.500 ansatte  
  • Rådgivning og sparring af kommunens ledere  
  • Fortolkning, formidling og implementering af overenskomster og aftaler  
  • Deltage i drøftelser og forhandlinger med KL og de faglige organisationer  
  • Vedvarende fokus på automatisering, digitalisering og effektive arbejdsgange 
  • Fortsat udvikling af organisationsdata og herunder sikre korrekte data samt registreringspraksis  
  • Optimering og ajourføring af centrale systemer inden for lønområdet  

 HR-Løn står konkret over for udbud af løn- og vagtsystemet og indgår derudover i en række tværgående projekter.  

 
Om dig  

Du kommer muligvis fra en lignende stilling med ledelse af lønprocesser og -opgaver. Eller du har indgående kendskab til lønområdet og har flair for og lyst til ledelse. Det er væsentligt, at du drives af og trives med udvikling af lønområdet, og kan se muligheder i nye løsninger og processer, og ikke mindst er dygtig til at kommunikere og samarbejde.  

Vi lægger vægt på følgende faglige kompetencer:  

  • Du har en relevant uddannelse samt en stærk faglighed og erfaring, der skal til for at kunne understøtte og påvirke organisationen på lønområdet 
  • Vi ser gerne, at du har en ledelseserfaring, men det er ikke et krav. Du har en lederuddannelse eller er klar til at tage en. Vi støtter op om din ledelsesudvikling ved bl.a. at tilbyde coaching og deltagelse i tværgående netværk for ledere. 
  • Du kan sikre stabil drift og samtidig se nye muligheder og finde de bedste (digitale)løsninger  
  • Du har erfaringer med brug af lønsystemer (f.eks. KMD Opus) og HR-systemer 
  • Du kan forhandle og har erfaring med planlægning og gennemførelse af forhandlingsprocesser 
  • Du har strategisk blik for og erfaringer med eller kendskab til procesoptimering, digitalisering og automatisering 
  • Du skal have erfaring med at indgå som rådgiver og sparringspartner på forskellige ledelsesniveauer 
  • Du har gode analytiske evner og blik for detaljer 


Vi lægger desuden vægt på, at du som person:  

  • Er åben og nysgerrig. Du brænder for faget, og stiller spørgsmål til det eksisterende 
  • Vil være en troværdig leder med gennemslagskraft i egen afdeling og i organisationen 
  • Er god til at skabe relationer og til at samarbejde 
  • Sætter pris på en uformel omgangstone og værdsætter en åben dialog – også når det bliver svært Du evner også at ”stå fast” i de svære forhandlinger og samtidig tilstræbe en respektfuld atmosfære 
  • Er en god holdspiller, der lægger vægt på et opløftende samspil og samtidig formår at udnytte forskelligheder og finde de fælles løsninger  

Se stillingsprofil her
 

Om os 

Du bliver leder for en velfungerende afdeling på 12 engagerede og erfarne lønkonsulenter samt en elev, der alle sætter en ære i at levere høj kvalitet og korrekt løn til tiden.   

Samtidig bliver du en central del af Staben, der organisatorisk er placeret under Kommunaldirektøren. Her vil du indgå i en ledergruppe sammen med stabschefen og de fire øvrige afdelingsledere, hvor der lægges vægt på vidensdeling, sparring og ledelsesudvikling.  

Der vil være et særligt tæt samarbejde med HR-Konsulentafdelingen. 

Stabens kerneopgave er at understøtte og påvirke fagområderne, så de kan levere velfærd, der skaber værdi for borgerne. Stabil drift og kompetent rådgivning og sparring indenfor lønområdet er derfor afgørende for organisationens samlede succes.   

Vi har fokus på at løse vores opgaver med høj kvalitet, og vi løfter i flok – både i afdelingen og sammen med de øvrige stabsafdelinger. Vores hverdag er præget af en uformel omgangstone, hvor dialog og sparring om faglige udfordringer er vigtige, ligesom vi prioriterer de gode relationer på tværs.  

Endelig er vi optagede af at være gode rollemodeller for den øvrige organisation både i forhold til personale- og ledelsespolitikken og de fire grundlæggende værdier.  


Yderligere oplysninger:  

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte stabschef Jens Otto Kromann på telefon: 24886222.  

 

Om Svendborg Kommune 

Svendborg Kommune er i vores øjne en arbejdsplads af en helt perfekt størrelse: Vi er små nok til at være tæt på hinanden i et varmt uhøjtideligt fællesskab med korte kommandoveje og uden skjulte dagsordner. Og vi er store nok til at have god plads til ambitioner, høj faglighed og rige muligheder for udvikling.  

Vi holder af hverdagen og insisterer på, at det skal være rart at gå på arbejde. Vi har travlt, men ikke for travlt til at hjælpe hinanden.  

Vores værdier findes ikke kun på papiret, vi bruger dem faktisk som kompas hver dag. Vi møder hinanden i øjenhøjde, i dialog og med tillid, og sammen skaber vi en tryg ramme, hvor vi alle kan løse vores opgaver selvstændigt, fleksibelt og ansvarligt. 
 

Løn og ansættelse 

Det er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen med forventet tiltrædelse 1. december 2024. 

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst. Der vil være mulighed for forhandling af individuel kvalifikationsløn.  

Ansættelsessted er Rådhuset, Ramsherred 5, 5700 Svendborg. 

 

Ansøgningsfrist 

Ansøgningsfristen er tirsdag den 6. oktober 2024

Vi planlægger at afholde første samtalerunde mandag den 10. oktober 2024. Kandidater, der går videre til anden samtale, vil få udleveret en personprofil med en personlig tilbagemeldingssamtale. Anden samtalerunde forventes afholdt onsdag den 24. oktober 2024. Vi benytter case i forløbet og vil også indhente referencer. .

 

Velkommen til Svendborg - Øhavets hovedstad!
Svendborg har en suveræn beliggenhed midt i den skønneste natur, på kanten af det Sydfynske Øhav og med en mini-metropol, der byder på det hele. Vi tøver ikke, når vi med stolthed kalder Svendborg for Fyns kulturhovedstad. Vi har en charmerende bymidte og livlig handelsby med teatre og museer samt et rigt foreningsliv. Vores dagtilbud og folkeskoler er i top og med særligt fokus på bevægelse og sport, og vi har flere videregående uddannelser, som snart samles i et attraktivt uddannelsesmiljø ved havnen. Svendborg er placeret midt i landet med en halv time til Odense og under to timer til København og Århus. Svendborg er med sine knap 60.000 indbyggere Fyns andenstørste kommune.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Svendborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Svendborg Kommune, Ramsherred, 5, 5700 Svendborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6115212

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet