Administrativ medarbejder til PPR

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at være en del af PPR Svendborg og Ærø?

Er du serviceminded, dygtig og omhyggelig? Brænder du for at arbejde med offentlig administration, og kan du se dig selv være bindeleddet mellem borger og kommunens PPR? Har du gode administrative kompetencer og elsker struktur og orden? Så er det måske dig, vi leder efter.

PPR søger en administrativ medarbejder på 37 timer pr. 1. januar 2024, da en af vores to dygtige medarbejdere i sekretariatet går på pension. 

På PPR arbejder sekretariatet direkte med en række forskellige fagpersoner – psykologer, konsulenter, logopæder, DSA-konsulenter, ergoterapeuter og fysioterapeuter samt rådgivningens ledelse. Vi er i alt 53 medarbejdere. Herudover er sekretariatet bindeleddet mellem borgeren, mange eksterne parter og PPR.

Hvem er vi?

PPR Svendborg er en stabil men dynamisk enhed forankret i en udviklingsorienteret Skole- og Uddannelsesafdeling. PPR arbejder i både Svendborg og Ærø Kommuner i et nært samarbejde med alle øvrige faggrupper på børne- og ungeområdet på almen- såvel som på specialområdet. 

Vi tror på at alle børn har ret til at være en del af udviklende fællesskaber med respekt for forskellighed og med fokus på trivsel, udvikling, dannelse og læring for alle – under overskriften ”Mangfoldige læringsmiljøer”

Hvad skal du lave?

Sekretæropgaverne for PPR omfatter bl.a:

  • Oprettelse af sager i vores sagsbehandlingssystem JOSA
  • Administrativ håndtering af indstillingsskemaer til PPR samt varetagelse af diverse registrering i JOSA
  • Journalisering af indgående post
  • Telefonbetjening
  • Økonomiadministration, herunder betaling af fakturaer
  • Personaleadministration – løn, ansættelse kørsel, fravær etc.
  • Udføre basal IT-support til medarbejderne ift. administrative systemer og understøtte implementering af fremtidige nye it-systemer
  • Besvarelse af aktindsigtsanmodninger
  • Indhente og sende PPR-journaler til og fra andre kommuner
  • Ajourføring af hjemmeside
  • Løsning af øvrige administrative og praktiske opgaver, både i dagligdagen og i forbindelse med særlige interne arrangementer
  • administrativ bistand til PPRs øvrige faggrupper, eks. mødeindkaldelser, organisering af grupper mm
  • sekretariatsfunktioner i kernedriften, såsom referatoptagelse, vedligehold af databaser mm
  • håndtering af administrative forhold forbundet med visitationsprocesser.

Du vil i din stilling forventeligt komme til at anvende følgende IT-systemer

  • JOSA – som er vores sags- og dokumenthåndteringssystem
  • KMD´s rollebaserede indgang
  • Tabulex TEA
  • Officepakken og Microsoft Teams
  • Acadre 
  • ØS-indsigt 

Vi søger en medarbejder som:

  • Har en relevant administrativ uddannelse, og stærke kompetencer indenfor økonomi, styring og systematik
  • Er stærk og sikker i skriftlige opgaver
  • Er omhyggelig og arbejder selvstændigt, systematisk samt tager ansvar for udførelsen af dine opgaver
  • Er fortrolig med anvendelse af IT og er ikke bange for at lære nye systemer at kende
  • Har interesse for og erfaring med borgerbetjening både personligt og telefonisk
  • Sætter en ære i at yde professionel og helhedsorienteret indsats for borgere og samarbejdspartnere 
  • Er omgængelig, har et udpræget servicegen og er fleksibel i forhold til opgaveløsningen i dagligdagen
  • Har erfaring med administrativt arbejde fra en kommunal forvaltning eller institution

Vi kan tilbyde:

  • Gode arbejdsforhold med alsidige arbejdsopgaver
  • Mulighed for stor indflydelse på tilrettelæggelse af egen opgaver/tid
  • En arbejdsplads med et velfungerende arbejdsmiljø
  • Engagerede og motiverede kolleger
  • En uformel og humoristisk arbejdstone

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte PPR-leder Hans Jørn Søberg (Tlf: 30176524) eller sekretær Lene Eriksen (Tlf: 23362156)

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst. Der indhentes børne- og straffeattest.

Ansøgningsfrist 
Mandag d. 6. november 2023

Samtaler gennemføres
Torsdag d. 16. november 2023

 

Velkommen til Svendborg - Øhavets hovedstad!
Svendborg har en suveræn beliggenhed midt i den skønneste natur, på kanten af det Sydfynske Øhav og med en mini-metropol, der byder på det hele. Vi tøver ikke, når vi med stolthed kalder Svendborg for Fyns kulturhovedstad. Vi har en charmerende bymidte og livlig handelsby med teatre og museer samt et rigt foreningsliv. Vores dagtilbud og folkeskoler er i top og med særligt fokus på bevægelse og sport, og vi har flere videregående uddannelser, som snart samles i et attraktivt uddannelsesmiljø ved havnen. Svendborg er placeret midt i landet med en halv time til Odense og under to timer til København og Århus. Svendborg er med sine godt 59.000 indbyggere Fyns andenstørste kommune.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Svendborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Svendborg Kommune, Centrumpladsen, 7, 5700 Svendborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5917698

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet